Twee nieuwe leden RvT Museon-Omniversum

20 januari 2023

Museon-Omniversum motiveert haar bezoekers een actieve houding als wereldburger aan te nemen. Dit doen wij door te inspireren en te enthousiasmeren om onze planeet met respect te behandelen en te verbeteren. Wij delen het avontuur van de zoektocht naar oplossingen om van de wereld een betere plek te maken. Vanuit onze fascinatie en liefde voor de aarde zetten we letterlijk alles in: onze museale collectie, programmering, kennis en ook ons netwerk.

De fusie en nieuwe positionering maakte het ook nodig om leden van de RvT te werven die de aanwezige kennis en ervaring zouden kunnen aanvullen. De werving is begeleid door Binoq Atana en heeft geleid tot de benoeming van Nancy Zomer- Carolus en Wasima Khan.

Nancy Zomer-Carolus (1979) heeft veel ervaring met marketing, brand development en communicatie en heeft tijdens haar loopbaan vele strategische verandertrajecten begeleid met als doel commerciële en zakelijke successen te behalen. Nancy werkt op interim basis in diverse leidinggevende rollen waar ze recent de opdracht van a.i. Leader Merchandiser Benelux bij Coty Benelux BV in Amsterdam heeft afgerond. Nancy: "De aanstelling tot Toezichthouder van het Museon-Omniversum vervuld mij met veel trots en dankbaarheid. Het is een plek, met een rijke historie gericht op kennis, activatie, plezier en duurzaamheid en een ongekende naamsbekendheid waar velen van ons sinds al jaar en dag komen. Ik kijk ernaar uit om met mijn ervaring bij te dragen aan de groei en ontwikkeling van het Museon-Omniversum. En voor een geboren en getogen Hagenees is er geen betere plek om Good Gouvernance en Modern Toezicht toe te passen dan hier."

Wasima Khan (1986) heeft haar sporen verdiend met haar veelzijdige juridische kennis, zij werkte eerder als wetgevingsjuriste bij het Ministerie van Justitie en Veiligheid en werkt momenteel als beleidsjurist bij de Tweede Kamer. Naast haar juridische achtergrond is diversiteit en inclusie een van haar speerpunten. Wasima: "Wat een eer om de Raad van Toezicht te mogen versterken bij het museum in mijn thuisstad waar ik van jongs af aan de wereld heb leren ontdekken. Het Museon-Omniversum is van iedereen en voor iedereen. Ik verheug me op de samenwerking en zie er naar uit met mijn brede blik, achtergrond en ervaring goed mee te kunnen denken en adviseren."

Directeuren Peter de Haan en Iris van den Akker: “Wij zijn heel blij dat Nancy en Wasima als lid van de Raad van Toezicht zijn benoemd. Museon-Omniversum is sinds de fusie begin 2022 met een grote transitie bezig, zij kunnen ons met hun ervaring en kennis goed ondersteunen.”

Bekijk hier de volledige Raad van Toezicht

• Nancy Zomer- Carolus