Secrets of the Sea

Film Primair onderwijs Groep 5, 6, 7 en 8 Biologie

Klaar voor een ontdekkingstocht onderwater? Duik mee! Museon-Omniversum presenteert nu Secrets of the Sea, een nieuwe en adembenemende grootbeeldfilm, verteld door Roos Eijmers.

Het enorme koepelscherm van Museon-Omniversum verandert in een groot, exotisch onderwaterparadijs. Hier leven enkele van de vreemdste en meest spectaculaire wezens van de oceaan. Van schattige dwergzeepaardjes en slimme inktvissen tot mantaroggen, tijgerhaaien en een kokosnootoctopus. Je komt oog in oog met een verbazingwekkende reeks mariene wezens, die je nog nooit eerder zag. Secrets of the Sea toont de fascinerende manieren waarop de zeedieren met elkaar en hun omgeving omgaan. Veel zeedieren zijn van elkaar afhankelijk om te overleven en deze film maakt duidelijk hoe belangrijk de mariene biodiversiteit is om onze oceanen gezond te houden.

Secrets of the Sea is gefilmd in de Filippijnen, Mexico, Tahiti, Indonesië, Palau, Hawaii, Californië en andere locaties, en met meer dan 70 verschillende mariene soorten, onthult de film de vele wonderen en mysteries van de oceaanwereld en toont het het cruciale belang van mariene biodiversiteit om onze oceanen gezond te houden. Bekijk het op Nederlands grootste scherm!

Filmwebsite: https://secretsoftheseamovie.com/

Directors: Jonathan Bird (Ancient Caves),  en Howard Hall (Under the Sea, Deep Sea, Into the Deep, Coral Reef Adventure)
Writers: Jonathan Bird en Howard Hall
Production companies: Howard Hall Productions en Oceanic Research Group