Reizen in de Ruimte

Start je wereldreis in het Museon naar de ruimte tijdens de zomervakantie

25 juli 2019

In het Museon in Den Haag is tijdens de zomervakantie veel te zien en te doen! Naast tentoonstellingen als ‘One Planet’, ‘Reizen in de Ruimte, op weg naar een nieuwe aarde’ en ‘National Geographic Colors of the World’, worden er veel activiteiten voor de bezoekers georganiseerd. In de techniekworkshop mechanica zet je je eigen spacevoertuig in elkaar, in het SpaceLab ontwikkel je de vaardigheden van een astronaut en bouw en lanceer je jouw raket! Het vakantieprogramma is te lezen op https://www.museon.nl/nl/alle-activiteiten

Reizen in de Ruimte, op weg naar een nieuwe aarde

Reizen in de Ruimte’ brengt bezoekers naar de wereld van ruimtevaart en wetenschap. Een wereld waarin zij zelf kunnen ontdekken welke actuele technieken en thema’s een rol spelen als het gaat om het overleven buiten onze planeet. De expositie laat zien hoe belangrijk technologie is om de mens verder dan de aarde te laten reizen. Reizen in de Ruimte zet aan tot nadenken en inspireert: hoe ziet onze toekomst er uit en hoe kunnen wij aan een duurzamere aarde werken, maar bovenal wordt de vraag gesteld: kunnen wij in de toekomst op andere planeten leven?
De tentoonstelling is te zien tot en met 1 september 2019.

National Geographic Colors of the World

Een wereld van kleuren omringt ons elke minuut van de dag en toch staan we hier zelden bij stil. In de tentoonstelling National Geographic Colors of the World wordt aandacht besteed aan perceptie, betekenis en symboliek van kleuren in onze wereld. Kleur kan ons kalmeren, kleur kan ons energie geven, kleur kan ons verbazen en iedereen heeft een favoriete kleur! En wat is de betekenis van kleur bij dieren?
Deze inspirerende fototentoonstelling laat de bezoeker op een verrassende manier naar onze planeet kijken. Er worden spectaculaire foto’s getoond van topfotografen als Steve McCurry, Brian Skerry, Robert Harding en George Mobley (zie foto). De opstelling bestaat uit ruim 50 speciale 100 x 100 cm duratrans presentatiepanelen, met LED-technologie.
De tentoonstelling is te zien tot en met 1 maart 2020.

One Planet

Dit is de permanente, centrale expositie van het Museon, die aan de hand van de 17 Duurzame Ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties laat zien, dat er inspirerende oplossingen zijn voor een eerlijke verdeling van voedsel, water en energie en voor het aanvaarden van verschillen tussen mensen. De Verenigde Naties hebben het Museon erkend als officieel partner voor het uitdragen van de inhoud en het belang van die doelen.

Museon, museum voor cultuur en wetenschap

Het Museon is een interactief museum voor cultuur en wetenschap met een educatieve missie. Het Museon wil mensen inspireren om de wereld te ontdekken en met respect te behandelen.

Noot voor de redactie
Voor meer inhoudelijke informatie en fotomateriaal kunt u contact opnemen met Rob de Winter, communicatiemanager van het Museon. Telefoon 0610905384 / email rdwinter@museon.nl.

Stadhouderslaan 37
2517 HV Den Haag