Animal Kingdom

Grootbeeldfilm ‘Animal Kingdom’ en dierenactiviteiten in Museon-Omniversum

6 juni 2024

Vanaf 4 juli draait in Museon-Omniversum de grootbeeldfilm Animal Kingdom: het verhaal van zes families. Deze fascinerende en leerzame film laat het jonge publiek kennismaken met de grootste families in ons dierenrijk en verrassende geheimen ontdekken. Ook over onszelf. Daarnaast vind je in het museum een aantal dieren uit de film, kun je de natuur vragen stellen in een nieuwe tentoonstelling en meedoen aan leuke activiteiten.

DE GROOTBEELDFILM

Van de uitgestrekte Afrikaanse savanne tot de met sneeuw en ijs bedekte uiteindes van de aarde, van de open luchten tot de diepblauwe oceanen: Animal Kingdom: het verhaal van zes families neemt de kijkers mee op een avontuurlijke reis door het dierenrijk. Verbaas je over de diversiteit aan grote en kleine wezens op onze planeet en hoe ze allemaal met elkaar in verbinding staan. We ontmoeten oersterke mestkevers, onweerstaanbaar grappige pinguïns, krachtige krokodillen en wijze olifanten. Door het unieke, enorme koepelscherm zwem je met walvissen en hoor je hun mysterieuze klanken van vreugde en verdriet. De kindvriendelijke, vrolijke en leerzame grootbeeldfilm Animal Kingdom: het verhaal van zes families is een onvergetelijke ervaring voor jong en ouder, een feest voor de hele familie.

DE ACTIVITEITEN

In de nieuwe tentoonstelling op de begane grond vind je onder andere mestkever Jake uit de film als speler in het Superdierenelftal. Ook ontdek je van alles over Machtige Materialen, zoals schimmels en een oesterrif. In de zomervakantie biedt het museum volop activiteiten die je laten verwonderen over en leren van de natuur met haar diversiteit aan planten en dieren. Onderzoek collectie-items en spot vogels van dichtbij. Ga met je familie aan de slag met een Ontdekkist. Speur in het museum naar chimpansees, vogels en de natuurcollectie. Ga op wereldreis met de wereldberoemde biologe Jane Goodall en luister naar haar verhalen van hoop. Na een dagje Museon-Omniversum heb je zoveel Superdieren en Superkrachten leren kennen dat je met een andere kijk op de natuur naar huis gaat.

Trailer Animal Kingdom